A l'apartat LES CANÇONS hi trobareu les letres de les cançons que cantem i aprenem a l'Espai Tocs amb Toc de Retruc.

A sota de cada cançó teniu un espai per a entrar els vostres comentaris.

Tal i com diem al llarg de les sessions, us agrairem que ens feu arribar versions diferents que coneixeu de les tonades.

A l'enllaç AUDIO hi trobareu les cançons cantades per a que us les podeu aprendre escoltant-les.

EL MARINER

A la vora de la mar
hi ha una donzella,
hi ha una donzella,
que brodava un mocador;
n'és per la reina,
n'és per la reina.

Quan en fou a mig brodar
li manca seda,
li manca seda;
veu venir un mariner
que una nau mena,
que una nau mena.

Mariner, bon mariner:
que en porteu seda?
que en porteu seda?
De quin color la voleu,
blanca o vermella?,
blanca o vermella?

Vermelleta jo la vull,
que és millor seda,
que és millor seda.
Pugeu a dalt de la nau
triareu d'ella
triareu d'ella.

La donzella entra a la nau,
tria la seda,
tria la seda.
Mentre va mercadejant
la nau pren vela,
la nau pren vela.
Mariner es posa a cantar
cançons novelles,
cançons novelles.

Amb el cant del mariner
s'és dormideta,
s'és dormideta,
i en despertar-se la nau
pel mar navega,
pel mar navega.

Quan ella s'ha despertat
ja no veu terra,
ja no veu terra,
la nau és en alta mar,
pel mar navega
pel mar navega,

Mariner, bon mariner,
torneu-me en terra
torneu-me en terra,
que a mi els aires de la mar
me'n donen pena.
me'n donen pena..

Això si que no ho faré,
que heu de ser meva,
que heu de ser meva;
set anys que vaig pel mar
per vos donzella,
per vos donzella.

Jo no sóc cap mariner
i vós sereu reina,
i vós sereu reina,
que jo sóc el fill del rei
de l'Anglaterra.
de l'Anglaterra.

Com si fóssiu rei del món
i les estrelles!
i les estrelles!
Si de debò m'estimeu,
torneu-me en terra.
torneu-me en terra.

Els amors no saben res
De reis i reines
de reis i reines
Si em voleu, m'heu de guanyar
amb la tendresa.
amb la tendresa.

I si és gran el vostre cor
i a mi em fa peça,
i a mi em fa peça,
amb el meu es podrà unir,
i en farem festa.
i en farem festa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada